onsdag 3 oktober 2012

Ta vara på hösten


En sammansatt bild: Vasen med färgglada grenar från trädgården (med på bilden är katten Findus) + ett färgglatt röd/grönt blad med vattendroppar
Jag var och fyndade på Myrorna idag. Den ståtliga vasen kostade 30 kronor. Eftersom det är en vacker bård av rosor på vasen tänkte jag först att den borde fyllas med rosor. I trädgården finns förstås bara vissna rosenbuskar som tagit vintervila. Jag hittade istället en färgsprakande buske som är som allra vackrast nu på hösten. Grenarna blev en lyckad kontrast mot den vita vasen. Tänk så glad man kan bli av ett loppisfynd...och den vackra hösten!


5 kommentarer:

Anonym sa...

fin vas

Linda Fredrikson sa...

Tack ska du ha. Det tycker jag också!

Ylva sa...

Härlig blogg, snygg och glädjespridande. Jag har också en blogg men den är mer för min egen skull.

Linda Fredrikson sa...

Hej Ylva! Tack. Jag var inne på din blogg nyss. Den var mycket intressant. Jag älskar gamla hus och renoverar ofta och gärna...eller gjorde...orken börjar tryta lite. Är inte lika energisk när det till exempel gäller golvslipning och spackling av väggar... Räkna med att jag tjuvkikar i din blogg, som helt klart ger mig inspiration till renoveringar här i huset som det går lite trögt med... Allt gott!

Ylva sa...

Hej Linda. Du är så välkommen att tjuvkika hur mycket du vill. Och naturligtvis är du också välkommen att kika "IRL" också ifall du skulle ha vägarna förbi! Det är väldigt bra peppning om någon intresserar sig.. ibland har jag lite svårt att få fart på mig...