torsdag 25 december 2014

Hängande krans

I stället för dörrkrans.
I år hängde jag julkransen i taket... Jag tyckte att förra årets dörrkrans kunde få hänga med denna jul också. Därför tänkte jag till lite och gjorde årets krans på danskt manér – till taket.

Utförandet var enkelt – både till designen och själva tillverkningen. Jag började med att klä en stor halmkrans med granris. Riset sattes runt om hela halmkransen. Ljushållare hittade jag hos Popsi/Linda Moberg i Gamla stan, Norrköping för 8 kronor styck. Ljusmanschetter hade jag sedan tidigare. Jag hängde upp kransen med hjälp av breda sidenband. När kransen satts på kroken i taket fäste jag adventshjärtan av trä undertill med hjälp av knappnålar.

På julafton tände jag de fyra ljusen. Den var så fin. Stor brandrisk, jag vet, men vi hade koll på den hela kvällen...

God fortsättning!

Inga kommentarer: