tisdag 30 december 2014

Blommor i köket

Skön mix med olikfärgade tulpaner.
Se vilken fin blombukett jag fick idag! Tusen tack Anna! De fina ljusstakarna kommer sedan tidigare från jobbarkompisarna. Marimekkoduken inhandlade jag innan jul.

Anledning till dukinköpet är ett runt köksbord som jag köpte på loppis för 295 kr. Bordet ska renoveras och bli vitt så snart vädret tillåter att vara ute och slipa och måla.

Men jag kunde ju förstås inte vänta med att använda bordet. Marimekkoduken gör det möjligt  – en mycket praktisk och snygg vaxduk som täcker den fula bordsskivan. Vi ville också testa om vi trivdes med bordet, innan renoveringen. Och det gör vi... Det kommer säkert bli fint som vitt. Jag visar här en detalj från bordet. 

Jag har även planer på att köpa nya köksstolar, men jag har beslutsångest... Vilken av dessa två är snyggast?

Pris 499 kr
Pris 599 kr



Stolarna finns hos Chilli och de är riktigt sköna att sitta i. Är dock lite bekymrad... Kommer benen (främst den vänstra varianten) göra fula märken i trägolvet?



2 kommentarer:

Unknown sa...

Den övre om du målar bordet vitt. Snygg duk o tulpanerna ger hopp om ljusare tider.

Linda Fredrikson sa...

Hej Camilla! Tack för dina synpunkter. Det här är inte lätt... Jag brukar vara ganska klar över vad jag tycker, men inte denna gång...
Det är intressant att höra andras åsikter (de flesta via Facebook). Hittills är det två är för metallunderrede och tre för träben.
Ja, visst är duken fin! Svindyr, dock... Och tulpaner ger, som du skriver, hopp och tankar till den kommande våren. <3