lördag 6 oktober 2012

Lugn och ro


En figur sitter på en stol (målad av mig 2008)Inför kursstarten 2011 på Berghs School of Communication fick jag i uppdrag att ta med en sak som ger mig inspiration. Jag packade ner Gudrun Sjödéns sommarkatalog...

Det finns mycket som kan få igång kreativiteten. Här listar jag några av mina inspirationskällor (utan inbördes ordning):

Besök på konstmuseer
Snygg inredning
Vacker möbeldesign
Gamla sekelskifteshus
Loppisfynd
Grafisk formgivning
Mode
Naturen
Kreativa samtal
Mina underbara barn

Vad inspirerar dig?


Lugn och ro är också viktiga ingredienser. Figuren här ovan målade jag 2008 under en härlig lång semesterperiod. Inspirationen fick jag under en konstutställning.

Grafisk Design - Berghs.se
Gudrun Sjödén.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kreativ och rolig blogg! Fortsätt så :)

Linda Fredrikson sa...

Tack! Jag håller andan uppe!