torsdag 22 mars 2018

Längtar till sommaren!

Jag vet, det är länge sedan ni fick ett livstecken från mig...

Sedan augusti 2017 pluggar jag på heltid, samtidigt som jag arbetar halvtid på Linköpings universitet. En ekvation som kräver en hel del planering och flexibilitet. Målsättningen är att få en kandidatexamen i informationsarkitektur efter tre års studier. Jag har precis avslutat den sjätte kursen som handlade om formgivning och layout, dvs. mitt favoritämne.

En frimärksskiss jag gjorde under kursen Formgivning och layout

Jag läser Webbredaktörsprogrammet (distans) på Högskolan i Borås. Utbildningen passar mig perfekt! Även om jag redan arbetar med kommunikation, webb och formgivning så ger utbildningen mig mycket värdefull kompetens och den teori som är så viktig för att kunna utföra ett riktigt professionellt arbete. Och det går faktiskt att plugga fastän man inte är purung... det är jag ett levande bevis på!

Trots att plugget är kul ser jag fram emot juni-augusti. Tre pluggfria månader. Då räknar jag med att fortsätta renovera gäststugan, som ju är ett kärt projekt. Det återstår att fixa golv, skorsten och vedspis. Det finns också en härlig grön lineoljefärg som väntar på att förflyttas från burk till tre ytterdörrar.

Gäststugan ska främst användas som ateljé, men den passar även perfekt för middagsbjudningar. I augusti förra året hade vi faktiskt kräftskiva i gäststugan, trots att elen inte var framdragen. Alla stearinljus och trevliga släktingar gjorde att mysfaktorn var hög.

Kräftskiva med mina härliga släktingar, 19 augusti 2017.
Jag längtar till sommaren!

Om utbildningen

Inga kommentarer: