söndag 5 oktober 2014

Elefantkudde – en höjdare!

Frukost på sängen.

Elefantkudde från Gudrun Sjödén höjde mysfaktorn!

Förra helgen var min dotter och jag i Stockholm på en shoppingrunda. En alltid återkommande punkt på våra shoppingagendor i huvudstaden är Gudrun Sjödéns butik på Regeringsgatan. En trappa upp i butiken finns inredningsprylarna och det tog inte många minuter innan jag var helt såld på elefantkuddarna. Jag valde den gröna med en turkos (förstås!) elefant. 


Jag utgick från elefantkudden när jag igår fixade i ordning sängen i sovrummet. De vita kuddarna är gamla örngott med brodyr, inköpta från Erikshjälpen. Jag lyckades hitta tre stycken som hör ihop och som inte hade gulnat – priset var 45 kr styck. Innerkuddarna köpte jag på Jysk för 60 kr styck. De passade som en smäck. När jag var på Jysk hade jag turen att hitta de äppelgröna kuddöverdragen. Hör och häpna, 10 kr styck! Lyckan var total när de även reade ut vita påslakanset i bomullssatin för den ringa summan 125 kr.



Hos Jysk i Norrköping var priserna på dessa produkter billigare än nätpriserna.

Jag sov som en stock i natt. 
Och att sedan få frukost på sängen... 
Det kan inte bli bättre!


2 kommentarer:

Lisa La Rubia sa...

Åh, så fint! Jag förstår att du sover gott... :-)

Linda Fredrikson sa...

Tack! Jag är så nöjd med hela atmosfären i sovrummet. Tänk så mycket en kudde från Gudrun Sjödén betyder... Gudrun Sjödén är min favoritdesigner!