fredag 8 augusti 2014

Artiga bröllopsfärger?


Bröllopskläderna framlagda...

För imorgon bär det av till bröllop! Erika och Joakim är de lyckliga två. Det är många herrans år sedan jag var på ett bröllop och det ska bli så kul. Allra mest nyfiken är jag på brudens klänning och så förstås pappans tal till dottern. Det blir extra festligt då vi känner prästen som viger paret, dessutom sker vigseln på "hemmaplan" i Styrstads kyrka.

Jag har valt kläder i artiga färgnyanser...hoppas jag! Men i vanlig ordning är jag ute i sista stund... Jag har ju mest vitt och svart i min garderob och de färgerna rimmar illa på ett bröllop. Det är vanskligt att beställa kläder på nätet, för trots att de bedyrade att kläderna skulle komma idag, så gjorde de inte det... Så det var bara att snabbt ge sig ut på en shoppingrunda. Men det gjorde ju inget. Det var bra reapriser i min favoritbutik Rabalder! Klänningen har en turkos ton och går nedanför knäna (i min ålder är det inte OK att ha kort klänning på bröllop). Jag hittade den rosafärgade sjalen på Åhléns (det är inte OK att ha bara axlar i kyrkan). Det fina silverhalsbandet har jag lånat av min kära mor. Ringen köpte jag i Thailand förra året. Skor och väska hittade jag längst ner i källaren. Någon har påstått att man inte får ha sandaler som visar tårna.... Och vilken tur, jag hade precis rätt färg på nagellacket.

Puh, hoppas jag följt rätt klädkoder!

Återstår att lägga fram ris... Mycket att tänka på.
Oj vad det måste snurra för brudparet dagen före deras stora dag.
Det här ska bli kul!

Så många frågor om dessa egentligen oartiga färger (dn.se)


Inga kommentarer: