torsdag 19 september 2013

Trollskogen

Efter...
Före...

Syftet med denna bildredigering är att väcka känslor och drömmar. Jag vill att mottagaren ska få samma känsla som jag har när jag besöker denna fantastiska plats. Känna skogens mystik och magi. Betraktaren ska dras in i bilden – in i sagovärlden, drömmen – kanske rent av få en meditativ känsla. För mig ger denna plats associationer till Johan Bauer. Vad känner du?

Bilden är från ett av mina absoluta favoritställen, Glotterskogen. Hit återkommer jag ofta för att samla kraft och njuta av naturen. Jag har alltid tyckt att det vilar något mystiskt över just denna skog. Min familj har under alla år kallat denna magiska plats för ”Trollskogen” och ibland till och med ”Läskiga skogen”. Här finns skogens guld, en porlande bäck och har du tur – eller otur? – kan du skymta en älg bakom trädstammarna. 

Digital bildbehandling

Inga kommentarer: